Op hoge hakken lopen zorgt voor verkorting van de kuiten!

Hoge hakken
Door het dragen van hakken staan de kuiten voortdurend in een verkorte en aangespannen positie. Zo ervaren de kuiten een vergrote belasting, waardoor deze vaak pijnlijk aanvoelen. Daarbij komt nog dat spieren die langdurig in een verkorte positie staan, zich aanpassen aan de situatie en dus korter worden. Wanneer je dan weer op platte schoenen loopt, komt er rek op de verkorte kuiten wat bij elke stap kan zorgen voor blessures aan de kuit en achillespees (pees van de kuit).

Preventie:

–          Probeer de kuiten te rekken na een dag op hakken gelopen te hebben.
–          Ga met je tenen op een traptrede staan en duw je hakken naar beneden. Doe dit 3×30 seconden.
–          Probeer zo nu en dan op platte schoenen of schoenen met lage hak te lopen.
–          Een sportmassage helpt de spanning van de kuiten af te halen en houdt de kuiten soepel.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>