Wat is het beste moment om een sportmassage te nemen?

Sportmassage ruimte

Wat is het beste moment om een sportmassage te nemen?

Er kan vanuit worden gegaan dat het volledige herstel van een sportmassage ongeveer 48 uur duurt. Afhankelijk van het doel van de sportmassage kunt u met de volgende twee punten rekening houden.

Wilt u een sportmassage om spierklachten te reduceren?

Het beste moment om een sportmassage te nemen is op een rustdag. De spieren kunnen op deze dag het beste van de massage herstellen. Neemt u een massage voorafgaand aan de training, dan zullen de spieren tijdens deze training misschien wat zwaar aanvoelen. Dit komt omdat de massage dan nog niet goed door het lichaam verwerkt is. Neem uw sportmassage dus op een rustdag. Dit geldt ook voor spierklachten die niet door het sporten ontstaan zijn.

Wilt u een sportmassage om te presteren op een wedstrijd?

Zorg er voor dat de sportmassage niet op het laatste moment voor een wedstrijd ontvangen wordt. Het is aan te raden om deze massage 4-6 dagen van te voren te nemen. Mocht u toch een sportmassage in de laatste paar dagen willen om de laatste pijntjes weg te halen, dan kan dit ook gewoon. Geef dit wel even aan bij de sportmasseur, zodat de massage hierop kan worden aangepast. De spierspanning kan erg afnemen door een sportmassage. Met een te lage spierspanning zal u echter niet op uw allerbest presteren. Het beste is daarom om nog een training plaats te laten vinden tussen de sportmassage en de wedstrijd, waardoor de verlaagde spierspanning (d.m.v. sportmassage) weer verhoogd wordt. Probeer echter te variëren in hoeveel training u voor de wedstrijd nodig heeft en hoe intensief deze moeten zijn. Dit kan verschillen per persoon.

Een tip!

Neem een sportmassage op een moment dat u niet moe bent. Een massage wordt als u moe bent wat minder goed verwerkt en zal dus niet tot optimale resultaten leiden.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>